Aangenaam! Wij zijn de kopersbegeleiders van Scala

Wie zijn oog op een van de appartementen van Scala laat vallen en zijn handtekening zet onder het koopcontract, gaat een unieke tijd tegemoet. Druk, soms spannend, maar ook hartstikke leuk! U zult allerlei besluiten nemen om van uw nieuwbouwwoning een fijn en smaakvol thuis te maken. Dat gaat van keuken tot badkamer en van tegels tot binnendeuren. Gelukkig staat u er niet alleen voor, want kopersbegeleiders Yvonne en Xi-Wen begeleiden u bij dit proces.

Deel dit verhaal op:

Persoonlijk woondossier

Yvonne Gillich en Xi-Wen Wang zijn als kopersbegeleider van aannemer Aan de Stegge Roosendaal (ADSR) uw vaste contactpersoon. Zij kennen uw nieuwe woning, en alles wat daarbij komt, op hun duimpje. Wanneer duidelijk is dat u een woning in Scala heeft gekocht, ontvangt u een mail met welgemeende felicitaties. “En zodra er zicht is dat er ook voldaan wordt aan de opschortende voorwaarden uit het koopcontract ontvangt u van ons de inlogcodes voor Volg je Woning, uw digitale woningdossier. Via dit platform heeft u altijd alle documenten, tekeningen en correspondentie over uw woning bij de hand. Ook kunt u in dit systeem uw keuzes digitaal ondertekenen. Het werkt voor beide partijen erg prettig, blijkt in de praktijk.”

Wat kan en wat niet?

Ook is het dan tijd om de eerste afspraak in te plannen. “U kiest daarvoor zelf een moment binnen de mogelijkheden van onze agenda. Tijdens dit gesprek bespreken we hoe de komende tijd zal verlopen, welke mogelijkheden u hebt om uw woning naar de zin te maken en welke voorwaarden daarvoor gelden. Ook nemen we de tekeningen van uw woning en de eventuele opties door, geven we u uitleg over de showrooms. Na dit gesprek weet u precies wat u de komende tijd te wachten staat en waarvoor u bij ons terecht kunt. In de Kopershandleiding die u samen met de bouwtekeningen op A1-formaat van de makelaar krijgt, hebben we alle belangrijke informatie voor u op een rij gezet. Lees deze daarom ook goed door!”

Betrouwbare voorspelling

“Tijdens het gesprek werken we eventuele meer- of minderwerkverzoeken die u heeft voor u op tekening uit. Deze zijn vervolgens terug te vinden in uw woningdossier, zodat u in alle rust kunt besluiten welke opties u wilt doorvoeren.” Na start van de bouw ontvangen kopers iedere twee maanden een nieuwsbrief met informatie over de voortgang van de bouw en een grove indicatie van de verwachte opleverdatum. “We snappen heel goed dat kopers graag snel duidelijkheid hierover willen. Echter in een bouwproces zijn we afhankelijk van veel partijen en onzekere factoren, zoals belemmerende weersomstandigheden, grondstoftekorten of leveringsproblemen. Dit maakt het erg lastig om betrouwbare voorspellingen te doen. De indicaties zijn dus altijd onder voorbehoud van onvoorziene omstandigheden.”

Goed afgestemd

Na dit gesprek heeft u een afspraak met uw persoonlijke interieurontwerper van Housing Heroes. Housing Heroes kan de kopers helpen met een interieurontwerp, een lichtplan en ook de afwerking en inrichting van de woning. (Hier leest u er meer over.) Wanneer kopers (een deel van) het woonklaar maken van hun appartement uitbesteden aan Housing Heroes, stemmen de kopersbegeleiders van ADSR dit met deze partij af. “Zo zorgen we er samen voor dat de afwerking van de woning soepel kan verlopen en onnodige kosten voorkomen worden. Denk bijvoorbeeld aan de keuze van uw binnendeuren, het uitbreiden van lichtpunten in het plafond of het toevoegen van wandcontactdozen afgestemd op uw lichtplan.”
Bekijk artikel

De eerste keer

Een leuk moment dat kopers te wachten staat is het bezoek aan de bouwplaats en hun nieuwe appartement. “Dit is de eerste keer dat je de woning in het echt kunt ervaren. Voelen hoe het straks zal worden. Tot die tijd heb je natuurlijk alleen maar een tekening om je verwachtingen op te baseren. Veel kopers gebruiken deze momenten om het meerwerk te checken en hun woning op te meten.”

Samen door de woning

Een paar weken voor de oplevering begeleiden de twee hun kopers voor het laatst, tijdens de voorschouw. “Dan lopen we samen door de woning en noteren we gedetailleerd alle opmerkingen. Zo zorgen we ervoor dat er bij de oplevering zo min mogelijk punten op de lijst staan. Bij de oplevering zijn we er overigens niet meer bij, dat wordt gedaan door de uitvoerder.”

Hier doen we het voor

Yvonne en Xi-Wen houden van hun werk. “We zijn allebei heel dienstbaar ingesteld, we willen er zijn voor onze klant. Het is leuk om naderhand door een project te lopen. Zoveel woningen, zoveel verschillen! Iedereen legt echt zijn persoonlijkheid erin. En hoe bevredigend is het als, ondanks soms pittige meningsverschillen, de kopers stuk voor stuk dankbaar zijn voor de begeleiding tijdens de bouw. Een blije koper, daar doen we het toch voor!”

Drie tips van uw kopersbegeleiders:

  1. Grote beslissingen eerst!
    Uit ervaring weten we dat je bij het kopen van een huis veel keuzes moet maken, wat gepaard kan gaan met keuzestress. Wij zijn ervoor om u hierin te begeleiden. Wij helpen met prioriteiten stellen. Zo adviseren wij al onze klanten met klem eerst de grote beslissingen te nemen, zoals het uitzoeken van de keuken en het sanitair. Zodra dat vaststaat, valt ook de ergste druk weg.
  2. Mis geen deadlines!
    Hou die deadlines écht in de gaten. Een deadline gemist betekent helaas ook echt dat iets niet meer gewijzigd kan worden. Alleen zo kunnen we de vaart in het project houden. We helpen u daarom door u op tijd aan de deadline te herinneren.
  3. Laat je niet gek maken!
    Ja, het is soms veel. En ja, het is soms lastig. Maar vergeet niet er ook van te genieten. Het is een prachtig moment in je leven. Je toekomst ligt voor je en nu maak je het helemaal naar eigen zin. Pak deze kans en geniet ervan!

Verkoop gestart!

Schrijf u nu in op uw favoriete woning(en)!